Revues internationales avec comité de sélection

  1. May M, Iksal S. The Side Effect of Learning Analytics: An Empirical Study on E-Learning Technologies and User Privacy. In "Computer Supported Education" from Communications in Computer and Information Science (CCIS) Series, edited by Springer-Verlag,  2017 (prévue en 2016 mais reportée en 2017)
  2. Tadjine Z, Oubahssi L, Piau-Toffolon C, Iksal S. A process using ontology to automate the operationalization of pattern-based learning scenarios. In "Computer Supported Education" from Communications in Computer and Information Science (CCIS) Series, edited by Springer-Verlag, p.444-461,  2016
  3. Iksal S. Tracks Analysis in Learning Systems: A Prescriptive Approach. In International Journal for e-Learning Security (IJeLS), Volume 1, Issue 1, 2011
  4. Choquet C, Iksal S. Modeling Tracks for the Model Driven Reengineering of a TEL System. In Journal of Interactive Learning Research (JILR), Special Issue Usage Analysis in Learning Systems: Existing Approaches and Scientific Issues, 18(2), edited by Chesapeake, VA:AACE, p.161-184,  2007


Revue nationale avec comité de sélection

  1. Loiseau E, Laforcade P, El Mawas N., Iksal S. Abstraction des fonctionnalités d'une plateforme de formation pour la mise en oeuvre de langages de scénarisation. In Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation (STICEF), Acceptée. publication prévue en 2017
  2. Choquet C, Iksal S. Modélisation et construction de traces d'utilisation d'une activité d'apprentissage : une approche langage pour la réingénierie d'un EIAH. In Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation (STICEF), 14,  2007